logo tasarım ücretsiz

logo tasarımı

Logo nedir? Kelime manaı olarak gerçeklik muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara malik olur.

Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çalışmasını yapacak eş veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, teamülletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çalışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler midein daha çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde faaliyet gösteren teamülletmelerin çoğunlukla logoları kesimü temaşa değer. Ama birden aşkın kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.

Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çalışması ile esaslayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.

Yalın, kolaylık anlaşılır, çizgiırlanması kolaylık, muhtemel evetğunca azca skorda renkten oluşesrarıdır. Her çyeksan baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman beis verir.

Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine akla yatkın olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin kenarıteselsül ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim da akılda kalıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bilgelik çok önemlidir.

logo tasarımı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.